![](/img/icon-zoom-nederlandmobiel.png)
Bouwjaar | 22-10-2010 |
Categorie | MPV |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 210.151 km
![]() |
Deuren | 5 |
Kenteken | 97-NPH-6 Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.598 cc |
Vermogen | 115 kW (157 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 22-10-2010 |
Categorie | MPV |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 210.151 km
![]() |
Deuren | 5 |
Kenteken | 97-NPH-6 Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.598 cc |
Vermogen | 115 kW (157 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Autobedrijf Kraeima Scheper |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Romhof 14 |
Postcode | 9411 SC |
Plaats | Beilen |
Provincie | Drenthe |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)593 - 540208 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.kensautos.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden
meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: nov. 2009 - nov. 2011
Technische informatie
Koppel: 240 Nm
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Tankinhoud: 60 liter
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 9,7 s
Topsnelheid: 195 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 453 x 184 x 165 cm
Wielbasis: 272 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.465 kg
Laadvermogen: 760 kg
GVW: 2.225 kg
Max. trekgewicht: 1.500 kg (ongeremd 750 kg)
Interieur
Aantal zitplaatsen: 7
Milieu
CO2-uitstoot: 169 g/km
Energielabel: C
Emissieklasse: Euro 5
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 7,3 l/100km (1 op 13,7)
Brandstofverbruik in de stad: 9,9 l/100km (1 op 10,1)
Brandstofverbruik op de snelweg: 5,8 l/100km (1 op 17,2)
Historie
Aantal eigenaren: 5
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 241 - € 264 per kwartaal
Wilt u geen auto maar een heuse 'voiture'? Begrijpelijk, want de Franse merken bieden naast uitstekende prestaties en een lange levensduur nog altijd hun legendarische comfort en rijplezier! De aandrijving van deze Peugeot wordt verzorgd door een viercilinder benzinemotor en een handgeschakelde zesversnellingsbak. De hoogwaardige uitstraling van deze auto wordt benadrukt door de lederen bekleding. Het panoramadak geeft extra sfeer aan het interieur en biedt een prachtige doorkijk naar buiten. Tot de uitrusting behoren ook elektrisch inklapbare buitenspiegels, in hoogte verstelbare passagiersstoel, donker getint glas achter, elektrisch bedienbare ramen achter en metallic lak.
De auto is voorzien van een trekhaak en is een uitstekende caravantrekker. Naast de routeinformatie van het navigatiesysteem kunt u muziek via het audiosysteem ook online beluisteren via bluetooth. Natuurlijk is er ook automatische airconditioning aanwezig. Kom-maar-kom-maar...ho! Zo eenvoudig is het voordeel van parkeersensoren. En zo behulpzaam! Het drukke verkeer eist onderweg al uw aandacht op. Daarom is het goed dat deze Peugeot is voorzien van diverse systemen die u assisteren tijdens de rit. Een automatisch inschakelbare verlichting neemt het waar als het donker wordt of gaat schemeren, en schakelt dan automatisch de verlichting in. Op dezelfde manier "ziet" de regensensor de eerste spatjes regen en schakelt dan de ruitenwissers in, en als het harder gaat regenen zet hij de ruitenwissers ook in een snellere stand. U bent in deze Peugeot ook voorzien van cruise control, automatisch dimmende binnenspiegel, lederen stuur, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, boordcomputer en lederen versnellingspook.
De nieuwste veiligheidssystemen komen in deze Peugeot 5008 samen. Als de banden lucht tekortkomen, geeft het bandenspanningscontrolesysteem meteen een seintje. Dat scheelt brandstof, slijtage en een te lange remweg. De hellingproef is verleden tijd. De hill hold control zorgt voor volmaakte stilstand op ieder aflopend wegdeel.
Even bellen voor een afspraak en deze Peugeot staat voor u klaar!
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Peugeot 5008 | Topmodel
De 5008 is het topmodel van Peugeot. De forse SUV dankt die classificering automatisch omdat het het grootste en duurste model is van Peugeot. Maar, eigenlijk moet de titel "topmodel" worden verdiend met talent en schoonheid. Biedt de nieuwe 5008 ook die kwaliteiten?
![Autotest | Peugeot 5008 Topmodel](https://images.nederlandmobiel.nl/auto/review/10384/peugeot-5008.jpg)
De Peugeot E-5008 is in vele opzichten uniek: het is een fraai vormgegeven SUV die dankzij de iCockpit echt anders rijdt. De elektrische aandrijving maakt de auto comfortabel en efficient.
Plus
- onderscheidende vormgeving
- zeer ruim
- superieur gevoel dankzij iCockpit
Min
- vertraging bij accelereren en regenereren
- hoeveelheid informatie op centraal beeldscherm kan overweldigend zijn
Conclusie
De 5008 is vanwege de omvang en prijs als vanzelf het topmodel van Peugeot. Maar verdient de grote SUV die titel ook dankzij de kwaliteiten? Ja, zeker. Zoals het hoort bij een topmodel worden nieuwe technieken gepresenteerd op de 5008. De belangrijkste daarvan is de nieuwe versie van de iCockpit (na de 3008). Die toont meer informatie in het blikveld van de bestuurder en de weergave kan verregaand worden aangepast. Daarbij valt de doordachte ergonomie op, die gaandeweg zijn weg naar de andere modellen zal vinden.
Naast de concurrentie heeft de 5008 een uniek karakter. De vormgeving is onderscheidend en dat uiterlijk vertoon gaat niet ten koste van de bruikbaarheid. In tegendeel: de 5008 is een zevenzitter en bovendien iets ruimer dan andere zevenzitters van deze omvang. De 5008 is leverbaar als hybride, plugin-hybride en volledig elektrische auto. Peugeot benut de mogelijkheden die elektrisch rijden biedt (stil, snel, efficiënt, remmen met het stroompedaal) goed. Het weggedrag is gemiddeld, maar de iCockpit zorgt toch voor een andere beleving.
Kortom: mooi, doordacht en origineel. Dat zijn de vereisten voor de titel "topmodel"!