Bouwjaar | 27-01-2010 |
Categorie | MPV |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 159.165 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | 85-KRD-1 Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.598 cc |
Vermogen | 115 kW (157 pk) |
€ 4.948,-
Algemeen
Bouwjaar | 27-01-2010 |
Categorie | MPV |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 159.165 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | 85-KRD-1 Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.598 cc |
Vermogen | 115 kW (157 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | van Leeuwen Auto's |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Kapitein Nemostraat 18 |
Postcode | 7821 AC |
Plaats | Emmen |
Provincie | Drenthe |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)591 - 820350 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.vanleeuwenemmen.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: mrt. 2009 - nov. 2011
Technische informatie
Koppel: 240 Nm
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Tankinhoud: 60 liter
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 8,9 s
Topsnelheid: 202 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 437 x 184 x 164 cm
Wielbasis: 261 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.434 kg
Laadvermogen: 586 kg
GVW: 2.020 kg
Max. trekgewicht: 1.500 kg (ongeremd 750 kg)
Interieur
Interieur: Antraciet, Stof
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 167 g/km
Energielabel: C
Emissieklasse: Euro 5
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 7,1 l/100km (1 op 14,1)
Brandstofverbruik in de stad: 9,9 l/100km (1 op 10,1)
Brandstofverbruik op de snelweg: 5,6 l/100km (1 op 17,9)
Onderhoud, historie en staat
Aantal eigenaren: 3
Aantal sleutels: 2 (1 handzender)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 216 - € 235 per kwartaal
De Peugeot 3008 1.6 THP ST uit het bouwjaar 2010 is een compacte crossover die zijn populariteit te danken heeft aan een combinatie van stijl, comfort en functionaliteit. Dit model is uitgerust met een krachtige 1.6-liter turbobenzinemotor, die zorgt voor een soepele en responsieve rijervaring. Met een vermogen van 156 pk biedt de motor voldoende kracht voor zowel stadsritten als lange snelwegtrajecten.
Een van de handige kenmerken van deze Peugeot 3008 is de aanwezigheid van een trekhaak. Deze maakt het voertuig zeer geschikt voor het trekken van aanhangers of caravans, wat het een uitstekende keuze maakt voor mensen die graag op pad gaan met extra bagage of recreatieve voertuigen. De trekhaak is stevig en goed geďntegreerd, waardoor het trekvermogen van de auto optimaal benut kan worden zonder in te boeten op rijcomfort of stabiliteit.
Daarnaast is de Peugeot 3008 1.6 THP ST voorzien van cruise control, een functie die lange ritten aanzienlijk comfortabeler maakt. Met cruise control kan de bestuurder een constante snelheid instellen zonder continu het gaspedaal ingedrukt te houden. Dit vermindert vermoeidheid en helpt om brandstof efficiënter te gebruiken. Vooral op snelwegen en lange, rechte stukken weg komt deze functie goed van pas, waardoor de rijervaring ontspannender en plezieriger wordt.
Het klimaatcontrolesysteem van deze Peugeot zorgt voor een aangename temperatuur in het interieur, ongeacht de buitentemperatuur. Dit dual-zone automatische airconditioningsysteem maakt het mogelijk om de temperatuur afzonderlijk in te stellen voor de bestuurder en de passagier. Zo kan iedereen genieten van een comfortabele rit, afgestemd op persoonlijke voorkeuren. Het systeem is gebruiksvriendelijk en reageert snel op aanpassingen, wat bijdraagt aan het algehele rijcomfort.
De Peugeot 3008 1.6 THP ST uit 2010 combineert al deze kenmerken in een stijlvol en praktisch pakket. Het exterieur van de auto heeft een moderne en robuuste uitstraling, terwijl het interieur ruim en goed afgewerkt is. De hoge zitpositie biedt een uitstekend
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Peugeot e-3008 | Van ruimtewonder tot stijlicoon
De 3008 is het meest populaire model van Peugeot. Dat succes is te danken aan de continue evolutie van het model. De 3008 begon als een eigenzinnige mix van een ruimteauto en een terreinauto. De volgende generatie was een moderne SUV. Voor de nieuwe generatie past Peugeot het concept opnieuw aan en kiest het voor nog modernere techniek in combinatie met modieuze vormgeving. Een geslaagde combinatie?
De Peugeot 3008 heeft een evolutie meegemaakt van MPV via SUV tot fastback. Bij de derde generatie draait het meer dan ooit om uiterlijk vertoon. Elektrische aandrijving zorgt voor comfort.
Plus
- onderscheidende vormgeving
- laag energieverbruik / groot bereik
- superieur gevoel dankzij iCockpit
Min
- bestuurdersstoel niet voldoende in hoogte verstelbaar (te hoog)
- veel suffe kleuren op de prijslijst, terwijl het lijnenspel alleen in blauw goed tot zijn recht komt
- ruimte achterin voldoende, maar houdt niet over
Conclusie
Bij veel merken betekent een nieuwe auto slechts een nieuwe interpretatie van een bestaand concept. Het idee blijft hetzelfde, maar de techniek en de vormgeving worden gemoderniseerd. Peugeot daarentegen verandert zelfs het concept van de 3008! Wat begon als een wonderlijke mix, ontwikkelde zich via een moderne SUV tot een stijlvolle gezinsauto. Ruimte stond altijd centraal, maar steeds meer legt Peugeot de nadruk op stijl.
Toch biedt de 3008 meer dan alleen een mooi gezichtje. Voorheen was een verbrandingsmotor de norm, terwijl de nieuwe 3008 is ontworpen als elektrische auto. Ten opzichte van een soortgelijke auto met verbrandingsmotor biedt de e-3008 meer comfort tegen een lagere kilometerprijs, terwijl het bereik gelijk is. Naast andere elektrische auto's heeft de e-3008 weliswaar een tam karakter, maar is het verbruik zeer laag, de actieradius groot en het weggedrag verfijnd.
Wat blijft is de iCockpit. Die zorgt voor een uniek karakter. Het zorgt voor betere controle over de auto en betrekt de bestuurder meer bij het rijden.