Bouwjaar | 26-03-2014 |
Categorie | MPV |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 141.031 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | 8-TLX-63 Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.598 cc |
Vermogen | 115 kW (157 pk) |
€ 8.948,-
Algemeen
Bouwjaar | 26-03-2014 |
Categorie | MPV |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 141.031 km |
Deuren | 5 |
Kenteken | 8-TLX-63 Verzekeren |
Kleur | Grijs Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.598 cc |
Vermogen | 115 kW (157 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | van Leeuwen Auto's |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Kapitein Nemostraat 18 |
Postcode | 7821 AC |
Plaats | Emmen |
Provincie | Drenthe |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)591 - 820350 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.vanleeuwenemmen.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Modelreeks: nov. 2011 - mrt. 2015
Technische informatie
Koppel: 240 Nm
Aantal cilinders: 4
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Tankinhoud: 60 liter
Aandrijving: Voorwielaandrijving
Acceleratie (0-100): 8,9 s
Topsnelheid: 202 km/u
Maten
Afmetingen (LxBxH): 437 x 184 x 164 cm
Wielbasis: 261 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.434 kg
Laadvermogen: 586 kg
GVW: 2.020 kg
Max. trekgewicht: 1.500 kg (ongeremd 750 kg)
Interieur
Interieur: Antraciet, Leder/stof
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu
CO2-uitstoot: 159 g/km
Energielabel: D
Emissieklasse: Euro 5
Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 6,9 l/100km (1 op 14,5)
Brandstofverbruik in de stad: 9,3 l/100km (1 op 10,8)
Brandstofverbruik op de snelweg: 5,5 l/100km (1 op 18,2)
Onderhoud, historie en staat
Aantal eigenaren: 3
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 216 - € 235 per kwartaal
De Peugeot 3008 1.6 THP Allure uit 2014 is een veelzijdige en comfortabele auto die zich uitstekend leent voor zowel stadsritten als lange afstanden. Dit model is uitgerust met een aantal geavanceerde functies die het rijcomfort en de veiligheid verhogen. Een van de belangrijkste kenmerken van deze auto is het klimaatcontrolesysteem. De Climatronic zorgt ervoor dat de temperatuur in het interieur altijd optimaal is, ongeacht de weersomstandigheden buiten. Dit maakt elke rit aangenaam en comfortabel voor zowel de bestuurder als de passagiers.
Daarnaast beschikt de Peugeot 3008 over een cruise control-systeem. Deze functie is vooral handig tijdens lange ritten op de snelweg, waar het helpt om een constante snelheid aan te houden zonder dat de bestuurder voortdurend het gaspedaal hoeft in te drukken. Dit vermindert vermoeidheid en verhoogt de efficiëntie van de rit. Een andere opvallende eigenschap van deze auto is het panoramische dak. Het grote glazen dak zorgt voor een gevoel van ruimte en licht in het interieur, wat de rijervaring nog aangenamer maakt.
De Peugeot 3008 is ook uitgerust met een navigatiesysteem. Dit geïntegreerde systeem helpt de bestuurder om de weg te vinden naar elke bestemming, zonder de noodzaak van externe apparaten. De nauwkeurige en actuele kaarten zorgen ervoor dat de bestuurder altijd op de hoogte is van de snelste en meest efficiënte routes. Daarnaast is de auto voorzien van een trekhaak, wat het mogelijk maakt om eenvoudig aanhangwagens of caravans te trekken. Dit maakt de Peugeot 3008 een praktische keuze voor mensen die regelmatig zware ladingen moeten vervoeren.
Voor extra veiligheid en gemak is de auto uitgerust met een achteruitrijcamera en parkeersensoren voor en achter. De achteruitrijcamera biedt een duidelijk zicht op de ruimte achter de auto, wat het inparkeren en manoeuvreren in krappe ruimtes veel gemakkelijker maakt. De parkeersensoren geven een waarschuwingssignaal wanneer de auto dicht bij een obstakel komt, waardoor schade wordt voorkomen en de veiligheid wordt verhoogd
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Peugeot e-3008 | Van ruimtewonder tot stijlicoon
De 3008 is het meest populaire model van Peugeot. Dat succes is te danken aan de continue evolutie van het model. De 3008 begon als een eigenzinnige mix van een ruimteauto en een terreinauto. De volgende generatie was een moderne SUV. Voor de nieuwe generatie past Peugeot het concept opnieuw aan en kiest het voor nog modernere techniek in combinatie met modieuze vormgeving. Een geslaagde combinatie?
De Peugeot 3008 heeft een evolutie meegemaakt van MPV via SUV tot fastback. Bij de derde generatie draait het meer dan ooit om uiterlijk vertoon. Elektrische aandrijving zorgt voor comfort.
Plus
- onderscheidende vormgeving
- laag energieverbruik / groot bereik
- superieur gevoel dankzij iCockpit
Min
- bestuurdersstoel niet voldoende in hoogte verstelbaar (te hoog)
- veel suffe kleuren op de prijslijst, terwijl het lijnenspel alleen in blauw goed tot zijn recht komt
- ruimte achterin voldoende, maar houdt niet over
Conclusie
Bij veel merken betekent een nieuwe auto slechts een nieuwe interpretatie van een bestaand concept. Het idee blijft hetzelfde, maar de techniek en de vormgeving worden gemoderniseerd. Peugeot daarentegen verandert zelfs het concept van de 3008! Wat begon als een wonderlijke mix, ontwikkelde zich via een moderne SUV tot een stijlvolle gezinsauto. Ruimte stond altijd centraal, maar steeds meer legt Peugeot de nadruk op stijl.
Toch biedt de 3008 meer dan alleen een mooi gezichtje. Voorheen was een verbrandingsmotor de norm, terwijl de nieuwe 3008 is ontworpen als elektrische auto. Ten opzichte van een soortgelijke auto met verbrandingsmotor biedt de e-3008 meer comfort tegen een lagere kilometerprijs, terwijl het bereik gelijk is. Naast andere elektrische auto's heeft de e-3008 weliswaar een tam karakter, maar is het verbruik zeer laag, de actieradius groot en het weggedrag verfijnd.
Wat blijft is de iCockpit. Die zorgt voor een uniek karakter. Het zorgt voor betere controle over de auto en betrekt de bestuurder meer bij het rijden.