![](/img/icon-zoom-nederlandmobiel.png)
Bouwjaar | 28-11-2023 |
Categorie | MPV |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 4.053 km
![]() |
Deuren | 5 |
Kenteken | X-041-JH Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Hybride |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.660 cc |
Vermogen | 55 kW (75 pk) |
Algemeen
Bouwjaar | 28-11-2023 |
Categorie | MPV |
BTW / Marge | BTW Financieren |
Kmstand | 4.053 km
![]() |
Deuren | 5 |
Kenteken | X-041-JH Verzekeren |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Hybride |
Transmissie | Automaat |
Motorinhoud | 1.660 cc |
Vermogen | 55 kW (75 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Autobedrijf Vieto B.V. |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | Nijverheidsweg 40 |
Postcode | 7921 JJ |
Plaats | Zuidwolde Dr |
Provincie | Drenthe |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)528 - 374183 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.vieto.nl/occasions |
e-mail sturen |
Bijzonderheden
meld een fout
Uw nieuwe auto staat klaar voor vertrek. Stap gerust in, deze Mazda MX-30 heeft 4053 kilometer gelopen. De hybride combi van een verbrandingsmotor en een elektromotor zorgt voor zeer laag brandstofverbruik en veel minder uitstoot. Een weldaad voor u en uw bijrijder: deze Mazda MX-30 heeft verwarmbare voorstoelen. Nooit meer koude handen of koude vingers in de auto. Stuurverwarming zorgt ervoor dat het stuur behaaglijk warm aanvoelt. Natuurlijk behoren 18 inch lichtmetalen velgen, LED koplampen, elektrisch inklapbare buitenspiegels, donker getint glas achter, in delen neerklapbare achterbank en LED-achterlichten ook tot de uitrusting van deze complete auto.
Een vergeten muurtje, een verborgen paaltje? Dat gebeurt niet meer, dankzij de achteruitrijcamera. Adaptive cruise control houdt de ingestelde snelheid vast en houdt afstand tot het voertuig voor u. Connected Services zorgen ervoor dat de belangrijkste functies en data van de auto altijd en overal te checken zijn. Gewoon via de app op de smartphone. Altijd een deskundige gids aan boord, dankzij het navigatiesysteem. Tot de standaard uitrusting van deze auto hoort ook electronic climate control. Deze auto is voorzien van DAB ontvangst, regensensor, keyless entry, automatisch dimmende buitenspiegels en lederen versnellingspook.
Zoals u mag verwachten van deze Mazda MX-30 is hij uitgerust met een reeks aan actieve veiligheidssystemen. Hou zicht op de weg en check tegelijk de functies op het dashboard: dat kan, dankzij de head-up display. Belangrijk voor uw veiligheid en die van uw passagiers is de verkeersbord-detectie in deze auto. Het systeem van forward collision warning, of in gewoon Nederlands 'botswaarschuwing', treedt in werking als de sensor te weinig afstand signaleert met een voor- of tegenligger. De veiligheid van deze auto wordt verder verhoogd door dodehoekdetector, hill hold functie, Abs - anti blokkeer systeem met brake assistant, vermoeidheidsherkenning en bandenspanningcontrolesysteem.
Laat het ons meteen weten als u interesse heeft in deze auto, dan kunnen we een afspraak maken om u de auto te demonstreren.
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Mazda MX-30 | Eigenzinnige techniek voor eigenzinnige mensen
Mazda heeft een reeks verstandige, functionele en ruime gezinsauto's. Mazda heeft ook een eigenzinnige, eigenwijze en unieke gezinsauto. Dat s de MX-30. Die is voortaan leverbaar met bijzondere aandrijving; de "MX-30 e-SkyActiv R-EV" is een elektrische auto met een rotatiemotor als generator. Is dat alleen techniek om de techniek of dient deze bijzondere aanpak een hoger doel?
![Autotest | Mazda MX-30 Eigenzinnige techniek voor eigenzinnige mensen](https://images.nederlandmobiel.nl/auto/review/10271/mazda-mx-30-r-ev-makoto.jpg)
De Mazda MX-30 R-EV combineert een elektro- en een rotatiemotor. Dit zorgt niet voor betere prestaties of een lager verbruik. Het geeft deze eigenzinnige auto wel nog meer karakter.
Plus
- eigenzinnig karakter
- verfijnd weggedrag
- slimme constructie achterportieren
Min
- hoog verbruik (benzine en elektriciteit)
- niet voordeliger dan een volledig elektrische auto
- matige ruimte achterin
Conclusie
Is de combinatie van een elektromotor en een rotatiemotor in de "Mazda MX-30 e-SkyActiv R-EV" alleen een technisch hoogstandje of heeft het echt voordelen? Helaas biedt de combinatie geen voordelen, anders dan de compacte afmetingen van het geheel. De prestaties zijn niet beter dan gemiddeld, terwijl zowel het stroom- als het benzineverbruik hoger zijn dan die van conventionele plug-inhybrides of volledig elektrische auto's. Ook de prijs is niet lager dan die van de concurrentie.
En toch is de MX-30 R-EV als een uiterst aangename auto ervaren. De testrijder heeft zelfs met een continue glimlach achter het stuur gezeten! De MX-30 R-EV heeft een uitgesproken karakter en daarbij hoort ook bijzondere techniek. Als Mazda zou kiezen voor een standaard plug-inhybride zou dat karakter verloren gaan. Bovendien spreekt de MX-30 R-EV een nieuwe doelgroep aan. Wie nog niet klaar is voor een volledig elektrische auto, kan dankzij het extra bereik van de verbrandingsmotor worden verleid om wel de stap richting elektrisch rijden te maken. Maar dan wel met eigenzinnige techniek voor eigenzinnige mensen.