Bouwjaar | 27-05-1998 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 236.916 km |
Deuren | 3 |
Kenteken | TL-TL-08 Verzekeren |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 3.200 cc |
Vermogen | 236 kW (321 pk) |
€ 19.900,-
Algemeen
Bouwjaar | 27-05-1998 |
Categorie | Oldtimer |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 236.916 km |
Deuren | 3 |
Kenteken | TL-TL-08 Verzekeren |
Kleur | Wit Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 3.200 cc |
Vermogen | 236 kW (321 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | Jurjens Automotive |
Contactpersoon | M.W. Jurjens |
Adres | Setheweg 14d |
Postcode | 7942 LB |
Plaats | Meppel |
Provincie | Drenthe |
Land | Nederland |
Telefoon | +31 (0)522 - 855885 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Algemene informatie
Carrosserievorm: Hatchback (3-drs)
Technische informatie
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 5 versnellingen, Handgeschakeld
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Bandenmaat: 225/45 R17
Maten
Afmetingen (LxBxH): 421 x 170 x 139 cm
Wielbasis: 270 cm
Gewichten
Ledig gewicht: 1.230 kg
Laadvermogen: 485 kg
GVW: 1.715 kg
Max. trekgewicht: 1.500 kg (ongeremd 650 kg)
Interieur
Interieur: Zwart, Stof
Aantal zitplaatsen: 5
Milieu en verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 9,3 l/100km (1 op 10,8)
Emissieklasse: Euro 2
Staat
Schade: schadevrij
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 164 - € 179 per kwartaal
| Track Days auto | 3.2 S52 motor | Intrax onderstel | KNAF Rolkooi | Remkrachtverdeler | FIA gekeurde sportstoelen | 6 punts gordels | Lexaan ruiten | 2x Velgenset met semi-slicks | EUR 19.900 |
BMW 3-serie Compact E36 Raceauto M3 3.2 S52
Deze BMW 3-serie Compact werd in 2012 gekocht als 323ti met het doel deze om te bouwen naar een raceauto geschikt voor track Days. Het project werd met hoogwaardige onderdelen van de juiste merken uitgevoerd. In het vooronder kwam de S52 motor. De bekende 3.2 M motor uit de M3. Deze werd voorzien van stalen koppakking en speciale bouten. De auto heeft minimaal het vermogen van de standaard M3 met 326pk.
De Compact werd tot op het bot gestript zodat er een HP Motorsport rolkooi volgens KNAF voorschriften kon worden ingebouwd. De rolkooi is vervaardigd uit Chroom-molybdeen staal.
De S52 motor is gekoppeld aan de standaard M3 6-versnellingsbak. De aandrijfassen komen van een Z3 M en er is een E30 sperdifferentieel gemonteerd. De tussenas is maatwerk zodat deze geschikt is tussen de M3 handbak en het E30 sperdifferentieel. Het onderstel is een Intrax 1k2.
Doel was de Compact zo licht mogelijk te maken. Hiertoe zijn er onder meer met uitzondering van de voorruit Lexaan ruiten rondom geplaatst.
Het interieur bestaat uit twee FIA goedgekeurde sportzteels met 6-punts gordels.
Tussen de stoelen zitten de handinstelbare remdrukverdeler. De remklauwen zijn overigens afkomstig van de M3 3.2.
De externe brandstofpomp is voorzien van een kleine buffertank zodat er altijd maximale brandstofdruk is.
De BMW wordt geleverd met twee velgensets met semi-slicks. Eén set is nieuw.
De auto heeft ongeveer 20 track Days gereden en heeft nooit meegereden in wedstrijden. De auto werd zo'n vier jaar geleden voor het laatst gebruikt door overigens steeds dezelfde rijder.
We kunnen de auto desgewenst voorzien van nieuwe olie, bougies, etc. Dit in overleg.
Interesse? Bel dan snel voor een bezichtiging en eventuele proefrit.
BMW 3-serie Compact E36 Raceauto M3 3.2 S52
Datum eerste toelating: 27 mei 1998
Kleur: wit
Kenteken: TL-TL-08 (originele kenteken)
Vermogen: +++ 236kW/ 321pk
Highlights
Intrax 1k2 onderstel
3.2 S52 motor
Bijbehorende 6 bak
Remklauwen van een 3.2 M3 rondom
Rolkooi volgens KNAF voorschriften van chroommolybdeen, top op de voorste en a
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
BMW 3-Serie (2012 - 2018) | Dualisme
"Dualisme", is een mooie term voor twee tegenstrijdige zaken die toch één geheel vormen. Wat de nieuwe 3-Serie karakteriseert is dat de auto het onmogelijke zegt te combineren. Zo zou de nieuwe 3-Serie sneller en tegelijkertijd zuiniger zijn dan voorheen. Het comfort zou op een hoger niveau liggen, terwijl de auto ook sportiever is geworden. Tenslotte is de auto groter maar toch lichter geworden. Zulke beweringen vragen om een uitgebreide test...
De nieuwe BMW 3-Serie is sterk en zuinig, groter en licht, comfortabel en sportief. Echter: om een grotere doelgroep aan te spreken, is de 3-Serie minder uitgesproken dan voorheen.
Plus
- snel en zuinig
- sportief en comfortabel
- ruim en lichtgewicht
Min
- pas echt compleet met (kostbare) opties
Conclusie
Maakt de nieuwe BMW 3-Serie alle beloften waar? Is de auto tegelijkertijd sportief en comfortabel, sterk en zuinig, groter en toch lichter? Ja, ja en nog eens ja. Met een druk op de knop is de 3-Serie naar keuze Amerikaans comfortabel of juist Duits sportief. De prestaties zijn uitstekend, maar wie zich gedraagt kan ook zeer zuinig rijden met de 3-Serie. Tenslotte is de auto inderdaad een stuk gegroeid, zonder zwaarder te worden.
Toch is er ook een groot kritiekpunt: BMW was het eerste merk dat een lager verbruik met meer rijplezier wist te combineren, maar inmiddels doen alle andere merken dat kunstje na. Door comfort en sportiviteit te combineren is de 3-Serie minder een rijdersauto pur sang en slechts een uitstekende zakenauto. De puristen worden daarom teleurgesteld. BMW ziet dit echter heel anders: dankzij het veelzijdigere karakter zal de 3-Serie een nog grotere groep kopers aanspreken dan voorheen.