Mitsubishi Outlander PHEV
Vandaag is alles beter
Een jaar geleden werd de nieuwe Mitsubishi Outlander geïntroduceerd. Een prima auto die een prima recensie kreeg. Maar zowel de klanten als de redactie van Autozine keken uit naar meer. Er werd namelijk een heel bijzondere uitvoering aangekondigd: de "plug-in hybride". Deze zou alle kwaliteiten van een SUV combineren met het milieuvriendelijke karakter van een elektrische auto. Was de "Outlander PHEV" het wachten waard?
De droom van iedere zakelijke rijder: een grote, ruime, stoere auto die desondanks in aanmerking komt voor een lage bijtelling. Bij het juiste gebruik (opladen!) maakt de Mitsubishi Outlander het waar
Plus
- zo zuinig als de bestuurder zelf wil
- ruim en praktisch
- nette prijs dankzij belastingvoordeel
Min
- veel betuttelende piepjes en waarschuwingen
- matige prestaties
- geen opbergplek voor laadkabels
Conclusie
Een jaar na de introductie van de nieuwe Mitsubishi Outlander is ook de langverwachte plug-in hybrid beschikbaar. En het was het wachten waard, want de PHEV is een wonder van techniek! Alleen het machtige gevoel van een SUV en het superieure gevoel van een elektrische auto ontbreken. De Outlander is wel even ruim, praktisch en luxueus als iedere andere SUV. Het weggedrag is ontegenzeglijk anders, maar zeker niet slechter.
Onderhuids combineert de Outlander de techniek van een elektrische auto, van een hybride en van een traditionele verbrandingsmotor. Daarmee is het belangrijkste bezwaar tegen een elektrische auto, de beperkte actieradius, weggenomen.
Op papier is het verbruik extreem laag (1.9 liter per 100 km) en dankzij de bijbehorende lage CO2-uitstoot (44 gr/km) komt de Outlander in aanmerking voor maximaal belastingvoordeel. Of dit verbruik ook in de praktijk kan worden gerealiseerd is sterk afhankelijk van de verdeling van ritten op elektra of benzine. Wanneer altijd op benzine wordt gereden is de Outlander iets zuiniger dan de concurrentie. Als de bestuurder de geboden middelen optimaal inzet, is de Outlander PHEV zuiniger dan het kleinste stadsautootje. Wanneer puur elektrisch wordt gereden is het verbruik zelfs nul. Vanaf vandaag is alles dus inderdaad beter.
Mitsubishi Outlander 37 auto occasions, nieuw en tweedehands aanbod
30.942 km - 2020 € 27.895,-
61.908 km - 2020 n.o.t.k.
31.605 km - 2020 € 30.995,-
115.434 km - 2019 € 22.895,-
98.161 km - 2020 € 26.395,-
92.320 km - 2020 € 28.990,- incl. BTW
122.330 km - 2018 € 22.495,- incl. BTW
81.218 km - 2018 € 25.995,- incl. BTW
186.626 km - 2014 € 10.999,-
22.816 km - 2019 € 29.900,-
194.928 km - 2005 € 2.799,-
168.536 km - 2012 € 9.950,-
143.405 km - 2012 € 10.995,-
41.816 km - 2021 € 27.995,- incl. BTW
182.841 km - 2013 n.o.t.k.
87.968 km - 2019 € 23.395,- incl. BTW
204.684 km - 2015 € 16.899,-
118.945 km - 2014 € 18.495,-
55.032 km - 2019 € 26.950,- incl. BTW
199.876 km - 2013 € 11.495,-
228.552 km - 2015 € 12.440,-
167.678 km - 2013 € 13.950,-
192.056 km - 2015 € 13.950,-
92.793 km - 2018 € 23.900,-
265.986 km - 2007 € 4.950,-